Videre til indhold

KONFLIKTHÅNDTERING

KONFLIKT
HÅNDTERING

Når vi samarbejder med andre, er det naturligt for os at have tillid og forventninger til, at de ønsker det bedste for os. Men selv de bedste intentioner kan blive udfordret af stramme tidsplaner, budgetbegrænsninger og forskellige synspunkter, der kan føre til uenigheder. Hvis disse uenigheder ikke tackles i opløbet eller ikke løses med et fælles fokus på samarbejde og projektets fremgang, kan de udvikle sig til konflikter over tid. Vi tror på at håndtere uenigheder i fællesskab og finde fælles fodslag for at sikre et positivt samarbejde og fremdrift i projektet.

IDENTIFIKATION & BEARBEJDNING

Konflikter kan opstå på forskellige tidspunkter i en proces, ofte når parter føler, at indgåede aftaler ikke overholdes, eller der ikke er en klar forventningsafstemning. 

Vores tilgang involverer at identificere og bearbejde de forskellige synespunkter og uenigheder, så alle parter kan arbejde mod projektets bedste efter en ny fælles plan.

FOKUS PÅ TILLID & FÆLLES ANSVAR

Vores konflikthåndtering har tillid som kernen. Vi involverer alle parter og tildeler dem et fælles ansvar for projektet og dets fremtidige succes. Med udgangspunkt i juridisk, organisatorisk og teknisk indsigt samt vores omfattende erfaring som skønsmænd og faglige voldgiftsdommere, præsenterer vi løsningsforslag og mægler frem til, at alle igen arbejder sammen mod et fælles mål.

TILLID GENNEM DIALOG & OBJEKTIV VURDERING

Når uforudsete situationer eller uklare aftaler udløser konflikter, træder vi ind som en uafhængig tredjepart. Vi skaber et overblik, gennemgår indgåede aftaler og vurderer behovet for eventuelle supplerende aftaler. Gennem en tillidsfuld dialog inddrager vi alle parter og foretager en saglig og objektiv vurdering af det tekniske og faglige konfliktindhold samt historikken mellem parterne.

Den bedste vej ud af en konflikt er at gå ind i den - på en god måde

I naturens motiver ser vi en dybere forståelse af tilværelsen. Det er en invitation til refleksion, hvor betydning, fordybelse og relationer træder i karakter.

KONFLIKTER KAN GØRE OS BEDRE

 
Vores filosofiske tilgang understreger, at forskellige perspektiver kan berige samarbejdet og fremhæver konflikter som læringsmuligheder. Refleksion er central, og en dybere forståelse af konfliktens årsager er essentiel.  Med vores filosofiske tilgang til ledelse og konflikter, betragtes konflikter i samarbejdet som naturlige og potentielle kilder til udvikling.
 Vi tror på en konstruktiv håndtering af konflikter ved at skabe et trygt rum af forståelse og respekt for forskelligheder. Vi forsøger at identificere fælles grund og styrke relationerne i samarbejdet. Beslutninger træffes ud fra etiske overvejelser, der sigter mod at bevare integritet og forbedre samarbejdet.
 

I emcon’s filosofi ses konflikter som muligheder for at udløse potentialet for læring, styrkelse af relationer og forbedring af samarbejdet. Gennem denne tilgang bidrager konflikter til en positiv udvikling og skaber et grundlag for bæredygtige relationer inden for både vores egen og vores kunders organisation. 

emcon

Gammel Lundtoftevej 1C, 2800 Kgs. Lyngby

Tel. +45 3997 0000 · emcon@emcon.dk

CVR: 15280778 EAN: 5790002596964

  • emcon.dk
  • VI ER EMCON
  • RÅDGIVNING
  • UDVALGTE REFERENCER
  • OM OS
  • DEN PERSONLIGE HILSEN
  • VI ER EMCON
  • RÅDGIVNING
  • UDVALGTE REFERENCER
  • OM OS
  • DEN PERSONLIGE HILSEN
Linkedin