I samarbejde med projektets øvrige aktører planlægger vi projektet fra start til slut. I de indledende faser kan vores ydelser være behovsanalyser og brugerinvolvering, bæredygtighedsstrategi, myndighedsafklaring og proces, projektudvikling- og modning, udbudsstrategi herunder forslag til udbuds- og entrepriseform. Vi gennemfører konkurrenceudsættelse, hvad enten det er underhåndsbud, efter tilbudsloven eller udbudsloven, efterfølgende kontraktforhandlinger og indgåelse af aftaler.
En særlig disciplin i forbindelse med køb og salg er teknisk due diligence. En teknisk due diligence giver et billede af de risici , der kan være ved en potentiel investering. Vi skitserer forventede fremtidige udgifter, nødvendig vedligehold og potentielle opgraderinger, så investor eller sælger får et så fyldestgørende overblik som muligt over ejendommens økonomiske profil. Dette giver en stærk position, når det kommer til forhandlinger, og sikrer at investor eller sælger er fuldt forberedt til at opnå den mest fordelagtige aftale. Omfang af den tekniske due diligence og behov for samarbejde med investor eller sælgers øvrige rådgivere tilpasses det konkrete projekt.
Uanset projektets størrelse er der behov for overblik over de kommende faser, hvilke udfordringer der skal tages højde for, og hvordan de løses bedst muligt. Vi arbejder med projektets organisering herunder roller og ansvar. Vi assisterer bygherre med proces- og/eller projektledelse med fokus på værdien af relationer og samarbejde.
Vi medvirker til rammesætning og skaber en åben dialog, hvor vi tager rollen som neutrale og erfarne tillidspersoner, som støtter at vi kommer rundt om det hele – også de udfordringer/dilemmaer som knytter sig til gennemførelse af projekter.
Vi har internt i emcon et løbende fokus på læring og udvikling. Vi har bl.a. arbejdet med en filosofisk tilgang til vores bygherrerådgivning og vigtigheden af balancen mellem resultat og relation. Med egen og andres læring og udvikling i fokus viser vi nysgerrigheden, modet og åbenheden, som er afgørende for at kunne håndtere de hurtige forandringer i omverden.
Af konkrete ydelser kan nævnes:
– Opstartsforløb: Projektgennemgang, Samarbejdsworkshops,
– Planlægning og implementering af commissioning, Cx
– Styring af kvalitet, tid, økonomi og ressourcer samt risiko
– Projektadministration, herunder sikring af IKT, Miljø, og Arbejdsmiljø samt kommunikation
– Opfølgning på dataindsamling om bæredygtighed, ESG-vurdering og certificering
– Projektmonitorering, Bygherretilsyn, Bygherrerepræsentant
– Aflevering, idriftsættelse
– Indflytnings- og fraflytningsrapportering
Når vi samarbejder med andre, er det naturligt for os at have tillid og forventninger til, at vores samarbejdspartnere ønsker det bedste for os. Men selv de bedste intentioner kan blive udfordret af stramme tidsplaner, budgetbegrænsninger og forskellige synspunkter, der kan føre til uenigheder. Hvis disse uenigheder ikke tackles i opløbet eller ikke løses med et fælles fokus på samarbejde og projektets fremgang, kan de, over tid, udvikle sig til konflikter. Vi tror på at håndtere uenigheder i fællesskab og finde fælles fodslag for at sikre et positivt samarbejde og fremdrift i projektet.
IDENTIFIKATION & BEARBEJDNING
Konflikter kan opstå på forskellige tidspunkter i en proces, ofte når parter føler, at indgåede aftaler ikke overholdes, eller der ikke er en klar forventningsafstemning. Vores tilgang består i at identificere og bearbejde de forskellige synspunkter og uenigheder, så alle parter kan arbejde mod projektets bedste efter en ny fælles plan.
FOKUS PÅ TILLID & FÆLLES ANSVAR
Vores konflikthåndtering har tillid som fundament. Vi involverer alle parter og tildeler dem et fælles ansvar for projektet og dets fremtidige succes og gerne inden uenighederne opstår. Med udgangspunkt i juridisk, organisatorisk og teknisk indsigt samt vores omfattende erfaring som skønsmænd, mediatorer og faglige voldgiftsdommere, præsenterer vi løsningsforslag og mægler frem til, at alle igen arbejder sammen mod et fælles mål.
TILLID GENNEM DIALOG & OBJEKTIV VURDERING
Når uforudsete situationer eller uklare aftaler udløser konflikter, træder vi ind som en uafhængig tredjepart. Vi skaber et overblik, gennemgår indgåede aftaler og vurderer behovet for eventuelle supplerende aftaler. Gennem en tillidsfuld dialog inddrager vi alle parter og foretager en saglig og objektiv vurdering af det tekniske og faglige konfliktindhold samt historikken mellem parterne.
KONFLIKTER KAN GØRE OS BEDRE
Vores filosofiske tilgang ser konflikter som muligheder for at udløse potentialet for læring, styrkelse af relationer og forbedring af. Refleksion er central, og en dybere forståelse af konfliktens årsager er essentiel. Vi tror på en konstruktiv håndtering af konflikter ved at skabe et trygt rum af forståelse og respekt for forskelligheder. Vi forsøger at identificere fælles grund og styrke relationerne i samarbejdet. Beslutninger træffes ud fra etiske overvejelser, der sigter mod at bevare integritet og skabe et grundlag for bæredygtige relationer inden for både vores egen og vores kunders organisation.
emcon
Gammel Lundtoftevej 1C, 2800 Kgs. Lyngby
Tel. +45 3997 0000 · emcon@emcon.dk
CVR: 15280778 EAN: 5790002596964